Felanmälan och fastighetsskötsel
Anmäl alltid fel i fastigheterna och i lägenheterna till Energibevakning. När du gör detta meddela även styrelsen om detta genom att CCa rovfageln@gmail.com på mailet eller skicka ett separat mail efter samtal med Energibevakning till samma adress.
Telefon: 08-647 66 10
(08:00-11:00 personlig service, 11:00-12:00 lunchstängt, 12:00-16:00 telefonsvarare)
E-post: helpme@energibevakning.com
Felanmälan efter kontorstid (jour)
Akut service vardagar kl. 16:00-07:00, helger kl. 00:00-24:00
OBS! Jourutryckning är dyrt! Ring endast om det är absolut nödvändigt!
0771-47 66 10
Vår fastighetsskötare från Energibevakning är på plats på onsdagar och är ärendet inte akut kommer det troligtvis åtgärdas på denna dag.
(Om du som borättsinnehavare vill ha hjälp med något i din lägenhet så går det bra att kontakta Energibevakning. Fastighetsskötaren kommer och tittar på det du vill ha åtgärdat, sedan kan du beställa hjälp antingen från Energibevakning eller någon leverantör som du väljer själv, du kommer bli debiterad för detta.)
_________________________________________________________________________________________________________
Felanmälan sophämtning (utebliven leverans)
Vid utebliven somhämtning ring Stockholms stad, telefon 08-508 465 40.
_________________________________________________________________________________________________________
Frågor om avgifts- och hyresavier
Simpleko är vår ekonomiska förvaltare och sköter vår hantering av avgifts- och hyresavier.
Logga in till Simpleko med bank-id. OBS: Bra om du uppdaterar dina kontaktuppgifter så vi kan få tag i dig om något allvarligt händer.
Här kan du hantera din avi, hämta utdrag ur lägenhetsförteckningen och lägga ett ärenden till oss.
För övriga frågor kontakta Simpleko på:
E-post: info@simpleko.se
Telefon: 018-66 01 60
Postadress:
Simpleko AB
Box 307
751 05 Uppsala
____________________________________________________________________________________________________________
Fakturor:
Fakturaadress:
Brf Rovfågeln
Fastnr 295, Box 1005
831 29 Östersund
Fakturor via e-post
Vi föredrar att ni skickar fakturor via e-post. Dessa regler ska då följas:
- E-postmeddelandet ska endast ha EN bilaga, denna skannas som EN faktura
- Bilagan ska vara i formatet PDF, TIFF eller PNG
- Bilagan får vara max 2 MB stor
- Bilagans namn får EJ innehålla bokstäverna å, ä, ö samt heller inte specialtecken som apostrofer och blanktecken
- Information i rubriken och meddelandetexten i epostmeddelandet tas ej hänsyn till, endast bilagan skannas och behandlas
- Fakturan ska skickas till simpleko@ironmountain.com.
_________________________________________________________________________________________________________________
Nycklar
Vid beställning av nya nycklar till portar och allmänna utrymmen krävs uppvisande av legitimation samt senaste avgifts- eller hyresavi från Simpleko. Nycklar kan endast beställas via Västberga Lås AB. De finns snett-emot brandstationen i Midsommarkransen, Tellusborgsvägen 43.
08-751 04 70
www.vastbergalas.se
________________________________________________________________________________________________________________
Nyckelbrickor
Om du behöver beställa en ny nyckelbricka så mailar du rovfageln@gmail.com, ange namn, adress samt lägenhetsnummer(som börjar på 314) i beställningen. Brickan kostar 200:- och debiteras på din kommande avgifts- eller hyresavi.
________________________________________________________________________________________________________________
Bokning av övernattningsrum
Se Gästrum.
________________________________________________________________________________________________________________
Bokning av pannrummet
Se Pannrummet
________________________________________________________________________________________________________________
Styrelsen Brf Rovfågeln
För snabbast svar kontakta styrelsen via e-post rovfageln@gmail.com
Om du behöver lämna skriftliga handlingar har vi en postlåda i trappuppgången Hertigvägen 6.
Postadress
Brf Rovfågeln
Hertigvägen 6
126 52 Hägersten